Firmos susikūrimo istorija

Kompanijos įkūrimas

Sėkmė nuo pradžių

Nepaisant to, kad beveik 100 metų, kiekviena Fellowes karta tobulino šeimos verslą, XX amžiaus pradžioje Hariu Fellowes įvestos pagrindinės taisyklės yra aktualios ir paisomos:

Svarbiausi įvykiai kompanijos istorijoje:

 

1917 - Haris Fellowes įkūrė Bankers Box

Pirmoji karta: 1917-1952.

Haris Fellowes, turėjo mesti mokyklą, kad padėtų savo šeimai. Būdamas 14 metų pasekė tėvo pėdomis ir tapo siuvėju. Būdamas 31 metų įkūrė savo verslą H.L. Fellowes & Company, Custom Clothes Makers, Čikagos centre.

Būdamas lengvai užmezgantis ryšius žmogus bei turintis natūralų smalsumą Haris Fellowes susibičiuliavo su Valteriu Nickeliu, kuris išrado naujovišką segtuvą banko dokumentams, tokiems kaip anuliuoti čekiai ar išrašyti kvitai, saugoti. Segtuvas buvo pagamintas iš nebrangaus gofruoto kartono; turėjo specialią virvelę bei buvo užsegamas – viskas dokumentams apsaugoti. Segtuvo turinį buvo galima užrašyti ant etiketės jo viršuje. Segtuvas su dokumentais buvo lengvas bei patvarus. Haris Fellowes susidomėjo šiuo segtuvu.

Vieną 1918 metų pavasario dieną Haris Fellowes pastebėjo, kad Valteris Nickelis likviduoja savo verslą. Po trumpo pokalbio paaiškėjo, kad jis gavo šaukimą į kariuomenę, nes tai buvo Pirmojo pasaulinio karo laikai. Abu vyrai greitai nusprendė, kad Haris Fellowes įsigys Nickelio verslą už 121,40 dolerius – kaina sudarė atsargų vertę. Numatydamas plėtros galimybes Haris Fellowes nusprendė uždaryti savo vyriškų kostiumų siuvimo dirbtuves ir atsiduoti naujam nusipirktam iš pono Nickelio verslui, kuris specializavosi standartinių dydžių banko dokumentų laikymo srityje. Po šešių mėnesių, 1918 metų gruodį, Valteris Nickelis grįžo iš karo ir tapo įkurtos Bankers Box Company smulkiu akcininku.

Haris Fellowes sulaukė didelio pasisekimo. Tinkamai įvertino potencialios dokumentų saugojimo rinkos segmentą bei pasitikėjo savo instinktu. Naujai priimtos Federalinės pajamų mokesčio taisyklės pranašavo griežtesnius reikalavimus apskaitos bei dokumentų archyvavimo srityje. Fellowes su atsidavimu ir vaizduote JAV vakaruose pradėjo kurti bankams ir kompanijoms skirtą segtuvą. Segtuvas buvo pavadintas „Liberty“ – t.y. laisvė. Toks pavadinimas puikiai derėjo su patriotiška tų laikų dvasia. Savo produktą reklamavo laikraščiuose bei žurnaluose, visada siūlydamas nemokamą pavyzdį pateikus kuponą.

Jauna kompanija išaugo inovatyvaus segtuvo „Liberty“, tapusio augančios problemos ekonomišku sprendimu, dėka. Hario sūnūs Foldžeris ir Džonas prisiminė, kai šeimos atostogų metu tėvas krovė į automobilio bagažine „Libety“ segtuvus. Važiuodami per kokį nors miestą, vaikai eidavo nusipirkti ledu, o Haris Fellowes aplankydavo vietinį banką, pristatydavo savo produktą ir palikdavo nemokamą pavyzdį. Paskatintas „Liberty“ segtuvo sėkmės, Haris Fellowes nusprendė pakeisti savo pardavimų strategiją ir pasitelkė esamą biuro reikmenų prekybininkų tinklą. Ketvirtajame dešimtmetyje Bankers Box kompanija vystėsi toliau ir iš vietinio gamintojo tapo nacionaline kompanija, nes pradėjo naudotis prekybininkų tinklu, o tai leido išlaikyti vietinius segtuvų sandėlius, skirtus bankams ir kompanijoms.

Ekonomikos žlugimas Didžiosios depresijos metu grasino visoms Amerikos kompanijoms bankrotu. Kelis kartus sumažinus darbo užmokestį Bankers Box sugebėjo išlaikyti visus savo darbuotojus, nors ir sumažėjo produktų paklausa. 1932 metais Hario sūnus Foldžeris nutraukė savo studijas, kad padėtų tėvui prekiauti. Antras sūnus, Džonas, prie jų prisidėjo 1938 metais. Po keleto metų abu sūnūs buvo pašaukti į kariuomenę, nes prasidėjo Antrasis pasaulinis karas. Nepaisant visų sunkumų Haris Fellowes nepasidavė – jo kompanija išgyveno sunkius laikus. Po karo, Foldžeris ir Džonas grįžo į šeimos verslą ir padėjo jį po truputį keisti – prasidėjo antros kartos laikas.

 

 

 

Antroji karta: 1952-1983.

Atsakomybę antroji karta suskirstė pagal natūralius dėsnius. Foldžeris Fellowes, mėgstantis bendrauti su žmonėmis, užsiėmė produkcijos pardavimu. Jo brolis Džonas pageidavo prisiimti atsakomybę už gamybą ir administravimą. Broliai buvo žinomi kaip „išorinis ponas“ ir „vidaus ponas“. Toks atsakomybės pasiskirstymas puikiai pasiteisino versle bei asmeniniame gyvenime.

Daugumos klientų akyse Foldžeris Fellowes tapo kompanijos „veidu“. Iš pradžių buvo siūlomos „išskirtinės teisės“ tik vienam platintojui tam tikroje teritorijoje; vėliau kompanija išplėtė platinimo tinklą, įtraukiant pardavėjus ir didmenininkus visose JAV. Šeštajame dešimtmetyje Bankers Box kompanija tapo rinkos archyvavimo sistemų lydere dėl visą šalį apimančio platinimo tinklo.

Tuo tarpu Džonas Fellowes persikėlė į gamybą, pagerino gamybos metodus ir papildė atsargas, todėl pavyko išlaikyti sandėlio būklę. Administravime įvedė sistemas ir procedūras bei pelno padalijimo programą. 1956 metais kompanija perkėlė gamybą iš ne itin patogaus dvejų aukštų pastato Čikagoje į naują biurą bei 3 tūkstančius kvadratinių metrų užimančią gamyklą Franklino Parke, Ilinojaus valstijoje. Po kelerių metų buvo taip pat atidaryta maža gamykla Anaheime, Kalifornijoje. Netrukus atsirado kitos regioninės gamyklos Cranbury, New Jersey; Dalase, Teksase ir Atlantoje, Džordžiojos valstijoje.

JDžeimsas ("Jamie") Fellowes, Hario anūkas ir Džono sūnus, prisijungė prie kompanijos 1969 m. Po keleto mėnesių, staiga patyręs širdies priepuolį, mirė Foldžeris Fellowes. Nors Foldžerio Fellowes mirtis tapo didžiuliu smūgiu kompanijai, per ateinančius kelerius metus tėvų ir sūnų sistema tapo sėkminga, nes nauji lyderiai išplėtė produktų asortimentą bei kompanijos geografinę teritoriją, įkurdami filialus Kanadoje bei Didžiojoje Britanijoje. Po to, kai Džonas Fellowes 1983 m. išėjo į pensiją, tėvo vietą užėmė Jamie Fellowes ir tapo kompanijos prezidentu. Tokiu būdu kompaniją perėmė trečioji šeimos karta.

 

Trečioji karta: 1983-2014.

Aštuntojo dešimtmečio pabaigoje mikrografinė bei skaitmeninė technologija pradėjo keisti Amerikos kompanijų veiklą. Šios technologijos ribojo popierinių dokumentų kiekį ir tuo tarpu jų archyvavimo būtinumą. Tačiau atvėrė visai naujas galimybes. 1982 m. kompanija nusprendė pirmą kartą peržengti tradicinių kartoninių segtuvų bei dėžių gamybos ribas. Likdama archyvavimo verslo srityje, kompanija į rinką įvedė vokiškų dokumentų naikiklių liniją su „Fellowes“ prekės ženklu ir tokiu būdu išplėtė sprendimų spektrą archyvavimo srityje. Po metų kompanija perėmė plastiko archyvavimo sistemų, mikrofilmų ir diskelių gamyba užsiimantį verslą. Abi naujos produktų kategorijos buvo sėkmingos ir prisidėjo prie kompanijos plėtros per ateinančius dvidešimt metų. Į rinką buvo įvesti šimtai naujų produktų, buvo perimtos 25 kitos kompiuterinių priedų bei biuro įrangos rinkos įmonės. Tokios produktų asortimento permainos lėmė kompanijos pavadinimo pokytį į „Fellowes Manufacturing Company”, o pavadinimas „Bankers Box“ buvo naudojamas tik segtuvų bei archyvavimo dėžių ženklinimui. Ateinančius dešimtmečius kompanija tapo rinkos lydere „Fellowes“ naikiklių, įrišimo aparatų bei laminatorių, kompiuterinių priedų, biuro erdvės tvarkymo bei mobiliosios technologijos „Body Glove“ produktų dėka. Visą šį laiką išliko ir garsusis Bankers Box prekės ženklas.

Devintojo dešimtmečio pabaigoje bendrovė vystėsi labai sparčiai, bet susidūrė su tam tikrais sunkumais, susijusiais su augimo valdymu. Vidiniai pokyčiai sutapo su permainomis, susijusiais su prekybos centrų, siūlančių biuro reikmenis, atsiradimu biuro produktų rinkoje. Naujai įsteigti prekybos centrai darė spaudimą kainoms bei įmonių pelnui. Šiuo lemiamu laikotarpiu Jamie Fellowes paprašė savo brolio, Peterio, prisijungti prie kompanijos. Peteris, turintis anglų filologijos daktaro laipsnį, iki šiol dirbo universiteto dėstytoju bei būdamas keturiasdešimties metų tapo fakulteto dekanu. Turėjo didėlės akademinės karjeros perspektyvas. Nepaisant to, Peteris Fellowes suprato, kad yra reikalingas šeimai ir 1989 metais prisijungė prie savo brolio. Po kelerių metų tapo kompanijos prezidentu, o jo brolis Jamie užėmė vykdančiojo direktoriaus postą. Brolių bendradarbiavimas atnešė gerų rezultatų.

Devintajame ir dešimtajame dešimtmečiuose nauja rinka reikalavo mažesnių įnašų, nes buvo sunku suvaldyti kainas. Broliai turėjo nemalonią užduotį – kai kurių kompanijos struktūrų likvidavimą, nes rinka labai pasikeitė.

Išlaidų mažinimo sumetimais vėl buvo centralizuota gamyba ir platinimas. Iš penkių gamyklų liko tik viena – sujungta Itasca, Ilinojaus valstijoje. Dėl centralizuotos gamybos apimties pasikeitimo kompanija pirmą kartą pradėjo keisti kartoninius segtuvus pritaikant štampavimo, spausdinimo, lankstymo bei klijavimo technologijas. Taip pat, siekiant pagerinti kokybę ir sumažinti gamybos savikainą, buvo pradėta naudoti metalinę vielą, liejimo bei kitas technologijas. Be to kompanija pradėjo projektuoti savo dokumentų naikiklius ir 1990 metais į rinką įvedė pirmąjį pasaulyje „asmeninį dokumentų naikiklį“ (PS30/50). Gamybos proceso automatizavimas dėl robotų naudojimo leido sumažinti gamybos kaštus. 1990 buvo įvesta Advantage Fellowes: nauja produktų tobulinimo koncepcija, kuri turėjo pagerinti kokybę bei sumažinti gamybos proceso išlaidas. Šie metodai buvo veiksmingi – netrukus kompanijos pelnas pradėjo augti, nepaisant kainų padėties rinkoje.

Taip pat išplėtė savo geografinį arealą. Dėl Start-upp strategijos, realizuojamos nuo nulio iki strateginių kitų įmonių perėmimo, Fellowes išplėtė savo veiklą Europoje, Australijoje, Azijoje ir Afrikoje. Iš pradžių užsienio padaliniai skyrėsi priklausomai nuo šalies – buvo „perimti“ įvairūs produktai, gamybos technologijos, darbo kultūra ir metodai. Tarptautinė veikla priminė daugiau nežymiai susijusių subjektų tinklą negu vieną kompaniją.

 

1994 metais kompanija užsibrėžė naują kryptį: sukurti vieną, pasaulinio mąsto įmonę. Fellowes turėjo parduoti tuos pačius produktus su tuo pačiu ženklu, su ta pačia gamybine baze visame pasaulyje bei su dideliu pristatymų tinklu. Kompanija užsibrėžė tikslą sukurti vieną technologijų platformą bei vieną verslo kultūrą. Vizijos realizavimas tapo didžiuliu iššūkiu. Tačiau pirmi žingsniai buvo padaryti ir galų gale vizija buvo įgyvendinta. Tai lydėjo didžiulė sėkmė.

Šiandien Fellowes turi 17 įmonių užsienyje, penkiuose žemynuose, bei apie 50% metinio pelno gauna už Jungtinių Amerikos Valstijų ribų. Kompanija veikia kaip vieningas globalus subjektas, kurio technologijos užtikrina matomumą bei komunikaciją tarp jo dalių.

Peteris Fellowes išėjo į pensiją 2006 m., bet į sceną įžengė nauja karta. Džonas Fellowes II, ketvirtos kartos atstovas, prisijungė prie šeimos verslo 2001 metais. Iš karto tapo savarankiškas, nes turėjo galimybę gerai pažinti kompaniją bei pasiruošti jai vadovauti. 2012 metais tapo kompanijos prezidentu. Trečiojo dešimtmečio kompanijos veiklos bei trečiosios kartos vadovavimo metu Džonui teko svarbiausias formuojant bei plečiant Fellowes vaidmuo.

 

Ketvirtoji karta: 2014.

2014 metų birželį Jamie Fellowes šventė penkiasdešimties metų darbo šeimos kompanijoje jubiliejų – pradėjo dirbti gamyboje, Bankers Box montavimo linijoje 1964 metais. Tą dieną nusprendė užimti nevykdomojo valdybos pirmininko postą, užleisdamas vietą Džonui Fellowes II, kuris tapo vykdančiuoju direktoriumi.

2017 metais Fellowes švęs kompanijos šimtmetį. Šiuo metu ketvirtos kartos lyderiai sėkmingai jungia naujas idėjas su ankstesnių kartų patirtimi bei išmintimi. Fellowes turi labai gerą poziciją ir toliau tęs tą, ką darė beveik šimtmetį: prisitaikys prie naujų sąlygų, keisis bei augs. Kompanija visą laiką remiasi pagrindinėmis savo kompetencijomis, įgyvendinant nuolatinio tobulinimo iniciatyvas, tuo pat metu vysto naujas sritis ir užkariauja vis naujas rinkas.

Dėl skaitmeninės technologijos vystymosi „pagrindinės“ archyvavimo dėžių bei biuro naikinimo, rišimo ir laminavimo įrenginių pardavimo rinkos neaugs tokiu tempu, kaip augo iki šiol. Vis dėlto popierius iki šiol naudojamas biuruose kaip materialusis, pastovus veiklos pagrindas. Naujos kategorijos apima mobiliųjų technologijų priedus ir produktus, skatinančius sveikatą ir komfortą darbe – tai pagrindinės plėtros sritys kompanijoje.

Tradicija ir principai, kurių pagrindu Haris Fellowes kūrė savo kompaniją ir dabar veikia aplinkoje ir kultūroje skatinančioje inovacijas; tokiomis aplinkybėmis žmonės jaučia motyvaciją, kad į pasaulio rinkas pristato aukščiausios kokybės produktus – naudingus bei vertingus.